Problem ze zbieżnością – objawy

Mechanika samochodowa to dość szeroka kategoria. Mechanicy mogą specjalizować się w wykonywaniu napraw elektrycznych, elektronicznych lub typowo mechanicznych. Potocznie elektryk samochodowy też nazywany będzie mechanikiem.

Tymczasem nie zajmie się remontem silnika lub wymianą sprzęgła. Może za to sprawdzić świecie, światła samochodowe i napięcie w gniazdku zapalniczki. Dla wielu mechaników miejscem pracy jest stacja diagnostyczna. To tam właściwie każdy co najmniej raz w roku musi sprawdzić stan swojego auta i dokonać niezbędnych napraw tego, co okaże się zepsute albo zużyte. Zdarza się, że kierowcy przyjeżdżają na stację po to, ażeby ustawić zbieżność kół. Problem ze zbieżnością można łatwo zauważyć. Dosłownie mniej doświadczeni kierowcy powinni zwrócić uwagę na to, że kierownica zbyt mocn o reaguje na najechanie samochodu na przeszkodę. Najlepiej widać to podczas uderzenia kołem w krawężnik. Przy prawidłowo ustawionej zbieżności, kierownica lekko odbije, może zadrgać. Gdy ze zbieżnością jest problem, samoistny ruch kierownicy będzie bardziej gwałtowny. Przy nieprawidłowej zbieżności charakterystyczne jest także to, że opony piszczą podczas skręcania. Nie jest to podobny pisk, jaki wydają z siebie, gdy auto gwałtownie rusza. Pisk ten bardziej przypomina gwizdanie opon. Mechanicy zwracają uwagę także na to, że jeżeli już podczas jazdy samochodem ruch kierownicy jest dość duży a auto wcale mocno nie skręca, również powinno się poprawić zbieżność kół. Przez niewłaściwą zbieżność opony nierówno się zużywają, a zużycia paliwa może być większe.
Źródło: napełnianie klimatyzacji samochodowej lębork.